Tänään ei huvittanut yhtään tarttua puikkoihin.Ei minkään näköstä innostusta tuohon suuntaan.Violetti Fauna neuletakki jää varmaan lopulta tekemättä,puolikas hiha ja huppu uupuu...mutta kun se ei kiinnosta,niin ei väkisin.Jääköön.Kai mä voin yhden työn jättää kerran kolmeen vuoteen kaappien kätköihin. =)

Ihmetyttää toi Piikkopirran systeemi...kun tilasin ne langat ja maksoin ennakko laskuna,sainkin uuden laskun heti maanantaina,soitin pirtaan ja he olivat huomanneet virheensä ja pahoittelivat.Tein perjantaina uuden tilauksen jonka sitten ajattelin nopeammin maksavani postiennakolla...nyt nää postiennakko-velkalangat ovat jo postissa,muttei mun jo maksamani langat.Jos mun lankoja ei näy huomenna,mä taidan hermostua ja soittaa pienen puhelun...että sekin nyppii neule rintamalla.

Tänään sain sitten kuitenkin kaivettua kaapin kätköstä ompelukoneen ja saumurin.Sain 6 kesäkassia valmiiksi ja kahdesta puuttuu " se jokin",eli odottelevat neronleimausta ja viimeistä silausta.Tässä tämän päivän saldoa

Simpura,tää on nurin perin...en jaksa kääntää kuitenkaan heti,eli tää on kesäkassi,isommille likoille,molemmille omat.Näihin mahtuu esim.uikkarit ja pyyhe

382110.jpg

Rantakasseista jäi jäljelle tälläset hauskat palat valmiiksi,joihin sitten vaan tein kantokahvat ja nepparikiinnityksen.Tytöt ihastu näihin,voi kuulemma lähteä karkki ostoksille lauantaina ja ottaa kassit mukaan.Toi kangas mikä nuissa on,on sellasta farkkukangasta,ostin sen noin 7 vuotta sitten konkkaan menneestä kangasliikkeestä.Sillon ei ollu mitään havaintoa mitä siitä tulee,mut nyt sekin löysi paikkansa.

 

382112.jpg

Tässä vielä taaperomme Sinna esittelee laukkuja.

382115.jpg

Sit tää oli mun mielestä erittäin hyvin onnistunut kesäkassi ihan mulle itselle.Anttilan tarjouskorista löysin taannoin tollasen mustan palan ja sitten mulla oli yhdet vanhat verhot,mistä sain tuon kukkasen ja lehdet.Meidän Sinna rakastu tähän kassiin,joten mun täytyy huomenna tehdä tytölle ikioma kassi

382107.jpg

Linssiluteen käsikin on näköjään päässyt kuvaan...oli koko ajan kytiksessä millon laukun saapi ottaa = )

Ja viimenen kesäkassi äidille,vanhat ikkunaverhot jälleen hyötykäyttöön,kissa kassi.Ihan perusmalli,mutta just kesänen,eikä varmasti ole muilla.Viime ja toissa kesänä kaikilla oli marimekko laukkuja,kuten myös allekirjoittaneella.

382118.jpg

Ja katohan vaan,kun valo loppu talosta,saatte samalla ihailla meitin ihanaa vessan laatoitusta,huomatkaa myös sävysävyyn oleva vessapaperi =))

Ajattelin tehdä tuosta kissakankaasta myös kauppakassin,kun ne on niin näppäriä esim.kirjastossa käydessä,lasten luistin pusseina jne.

Ja sitten tuolla ylhäällä odottaa kissakassin mallilla tehty pinkkikassi...hihna puuttuu ja se todellakin jokin ja puna-valkoruudullinen kassi haluaa jotain kylkeensä.

Yhteensä näitä valmistui tänään 8 kappaletta ja 6 ihan viimeisteltyäkin.

Kukas muuten jaksais lyhentää kolmet farkut,paikata yhdet haaroista ratkenneet,ommella satulahuovan sauman,joka on karannut paikalta,tyttöjen huneen kapan...jne.Mä en siis saanut noita rästi ommeltaviani tehtyä ollenkaan.Hyvä minä.