Mun vaaleanpunainen wooli meni ja loppui...täytyy odotella huomiseen kun kaupat on auki jotta voin jatkaa virkkaamista.Miten mä en ole enne tajunnut kuinka mukavaa toi yhden puikon heiluttelu oikein on? Jäänyt vissiinkin kouluajoista trauma.Muistan elävästi,kun yläasteella,käsityötunnilla oli pakko virkata sellanen pikkuliina.Mä en ymmärtänyt niistä ohjeista hölkäsen pöläystä.Joka ainoan kerroksen jouduin kysymään ensin opettajalta ja sitten tein perässä.Muistikuvissa on myös sitten joskus myöhemmin murkkuiässä kokeilemat virkkuutyön alut...liinoista alkoi muotoutumaan aina ihan väkisin sipulipusseja,vaikka kuinka yritin tehdä löysempää.Tässä kuitenkin kuva,mun isoäidinlappu armeijasta..ja tässä on vasta puolet,mitä takkiin tarvitaan.

505528.jpg

Ja kuten huomaatte,mä teen siis taas ihan omilla väreillä ja vain 3 sellaisella.Alkuperäiseen kuuluu 6 eri väriä.

Kun wooli sitten loppu,loppu inspiraatiokin.Aloitin kummitytölle kastelahjan valmistamisen.Teen ristipistotaulun,johon tietysti tulee pituus,paino,synt.aika,kellonaika,kastepäivä ja sitten vasta kasteen jälkeen nimikin.Muutoin ostaisin,jonkun kivan,mutta kun tein aiemmin,kuusi vuotta sitten prinsessan siskollekin kastetaulun,teen niin myös nyt.Jääpihän joku muisto sitten minustakin.

505531.jpg

Tuollainen siitä pitäisi tulla