Jotenkin mä olen taas käsitöiden suhteen tuuliajolla.

Aloitin Pepin jälkeen vervacon ristipistotyötä.Sellasta jossa on kukkaisloistoa ja penkki...ihana,varmasti kun valmistuu,muttei mua nappaa nyt pistely.

Samaten otin keltaisen virkkuulangan ja ajattelin/haaveilen saavani aikaiseksi syys kaitaliinan keittiön pöydälle.Voipi olla että jää haaveeksi mun tahdilla,tai sitten se valmistuu vasta ensi syksyksi,kukapa tietää.En meinannut löytää itseäni miellyttävää mallia,kunnes käsityölehdessä osu silmään vaahteranlehdet.Lähempi tarkastelu osoittikin kuvien olevan ristipistomalleja...eipä haitannut.Tuo malli on helppo kääntää ruutuvirkkauksella liinaksi.

 

Ja eilen,mulle saapu lankalähetys.

Puhuin joskus kauan,kauan sitten,että saan kaverin äidiltä lankoja,kun on rouvan kädet menneet niin huonoon kuntoon ettei kestä enään neulomista,tahi mitään muitakaan näpräilyjä.Eilen ne langat sitten kotiutui meille.Kamala kasa valkoista,pehmoista villalankaa,vyyhdillä.Mohairia ja paljon paljon muuta.Täytyy joku päivä ajan kanssa penkoa ne pussit läpi.

Ja tänään pitäisi saapua samaisesta paikasta vielä kankaita...

Mun on pakko neuloa tuolle rouvalle jotain kivaa kiitoksesksi...en kehtaa muutoin ottaa noita kankaitakin vastaan.Ei ne kuitenkaan hällekään ole ilmaisia ollut.Mut nyt aamu kahville ja virkkaamaan.